OKUMAK
- Okumak, karşılaşılan zorlukları aşma yeteneğimizi güçlendirir.
- Hayal gücünüzü canlandırır.
- Bilgi hazinenizi artırır.
- Beynimizi besler ve geliştirir.
- Farklı bakış açıları ve düşünce çeşitliliği doğar.
- Araştıran, okuyan ve yeni bilgilerle kendini geliştiren birey, uzmanlık alanında daha üstün işler başarır.
- Konuşma yeteneğimiz gelişir; kendimizi daha iyi ifade eder ve Türkçeyi daha zarif bir biçimde kullanmaya başlarız.
- Okuma, olumlu düşünmeyi ve iyi karakter geliştirmeyi teşvik eder.
- Anlama kabiliyeti kazanılır ve muhakeme yeteneği artar.
- Kitabı kaleme alan değerli yazarların bilgi birikimlerinden ve deneyimlerinden faydalanır, öğrenirsiniz.
Sürekli ve düzenli okuma, kelime hazinesini zenginleştirir ve düşünme becerisini artırır, yazma ve konuşma alanlarında kişiyi daha etkin kılar. Konuşma ve yazma becerilerinin gelişimi, aynı zamanda anlama ve yorumlama yeteneğini de beraberinde getirir.
2011 yılında Carnegie Mellon Üniversitesi’nde gerçekleştirilen bir araştırmada, 8-12 yaşlarındaki çocuklarda okumanın beyin üzerindeki etkileri incelendi. Araştırma, okuma zorluğu yaşayan çocuklardan oluşan bir grup ile normal düzeyde okuyabilen çocuklardan oluşan kontrol grubunu kapsıyordu. Araştırmacılar, özel bir görüntüleme tekniği ile bu çocukların beyinlerini inceledi. Bu teknikle, beynin farklı bölgeleri arasında bilgi akışını sağlayan "beyaz madde" denilen alanlara odaklandılar. Çalışma, okuma becerisi zayıf olan çocukların beyaz maddelerinin yapısal kalitesinin, normal okuyan çocuklarınkine oranla daha düşük olduğunu ortaya koydu. Çalışmanın devamında, okuma güçlüğü çeken çocuklara bir sonraki ders yılında 100 saatlik özel bir program uygulandı.
Bu programda öğrenciler, belirli kelimeleri ve cümleleri defalarca tekrar ederek okumalarını geliştirdiler. Programın sona ermesinin ardından çocukların beyin görüntüleri yeniden alındığında, yalnızca okuma yeteneklerinde değil, beyin dokularında da değişimler gözlemlendi. Deneyin en önemli bulgusu, iyileşme miktarı ile okuma ilerlemesi arasında doğrudan bir bağlantının olmasıydı. Okuma, beyinde yapısal değişikliklere yol açmıştı.
Bilim ve Teknik,